lördag 19 november 2011

Knivigt

Röda potatisar, minsann!



















Av någon anledning är jag helt usel på att räkna ut hur jag ska göra för att få någonting att anta den geometriska form jag önskar. När jag mönstrade så fanns det ett särskilt delmoment i proven man fick göra, där uppgiften var att tala om vilket av fyra alternativ som var det papper som gick att vika så att det blev en viss form. Att det är en kvadrat som man kan vika en triangel av fattade jag och att till exempel en cirkel inte går att göra samma sak med. Men sedan gick det åt skogen. Trots att det fanns streckade linjer som markerade var det skulle vikas så var det helt omöjligt för mig att lista ut vilket oregelbundet format alternativ som blev ett slott med tinnar och torn.

I det praktiska vardagslivet manifesteras denna brist bland annat i att jag varje gång jag ska skära upp en grapefrukt måste tänka till hur jag ska skära den för att det ska vara möjligt att äta den med sked. Ändå blir det fel ibland. Ikväll blir det klyftpotatis, kött och tzatziki. Gissa om det krävde en del möda att åstadkomma klyftor av potatisarna... Men gott ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar