tisdag 15 november 2011

Två osthyvlar med en sak gemensamt

Det går inte att kamma sig med dem heller, för då blir huvudet
mindre och mindre.
Osthyveln till vänster är den dyraste jag sett och köptes som present till min fru. "Bäst i test", enligt personalen på heminredningsbutiken. Jag har inte sett testet och vet inte vad den vann på, men skära ost kan den i alla fall inte. Den funkar hjälpligt om man är nöjd med skivor som är 3-4 gånger så tjocka som en "standardskiva". Som bonus har den en vass pigg att sticka sig på. Inte mitt bästa köp direkt.

Den högra osthyveln trodde jag skulle innebära slutet på problemet med lite mjuka ostar, vars skivor liksom limmar sig fast på hyveln. Icke sa nicke, den fungerar ungefär som vilken hyvel som helst. Vid ett tillfälle försvann den. Det visade sig att en släkting på besök hade varit hjälpsam och slängt den, eftersom den var trasig!?!? Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar